Därför bör du använda server-side Google Tag Manager

10 november, 2023

I en värld där datasekretess och GDPR ständigt påverkar våra arbetsdagar som marknadsförare är det viktigare än någonsin att ha full koll på hur och var vår data hanteras.

Å ena sidan vill vi samla in data för att optimera vår marknadsföring, å andra sidan vill vi hålla oss på rätt sida om lagen. Dessutom pågår det en ständig maktkamp mellan techjättarna gällande hur länge de låter varandras cookies leva. Det finns lösningar som kan hjälpa oss navigera i dessa komplicerade vatten och en sådan lösning är Server-side Google Tag Manager (sGTM).

Varför sGTM?

  • Kontroll över den data som samlas in (GDPR-säkra)
  • Bättre analys- och optimeringsmöjligheter av marknadsföringen (pengar att tjäna)
  • Smidigare upplevelse för användarna (gladare användare)

Det här går vi igenom på webbinariet:

  • Vad fördelarna med sGTM innebär för dig
  • Hur du kan förlänga livslängden på dina cookies
  • Hur du styr vilken data som delas med externa företag/tjänster